وارده به یزدفردا: مشاهدات مردمی در برخی از روستاهای مهریز از جمله روستاهایی خشکی زده مانند حسین آباد شهید صدوقی نشان می دهد ، اداره جهاد کشاورزی محل شبانه به محل اراضی مردم یورش برده و چهار دیواری های عمدتا یک متری حصار زمین های مردم را تخریب کرده است 

جوانی خشمگین با مشت گره کرده بغض کرده و روی گریه ندارد ! پیر زنی نفرین می کند ، پیرمردی پشت وانت قراضه هر دنده ای که عوض می کند فحشی می دهد! 

در مقابل اما کارمند اداره جهاد بادی در غبغب انداخته و با افتخار می گوید قانون و دستور دادستان محترم را اجرا کرده ایم ! 

اما آقای دادستان مهریز ، جناب مدیر کل جهاد کشاورزی یزد کمی مدارا تر ! با مردم برخورد مومنانه کنید این ها اسرائیلی نیستند ! ایرانی اند ! فقط دستشان خالی است و به مراکز قدرت نزدیک نیستند وگرنه با عزت و احترام در ییلاقات استان نیمچه کاخی پیش روی همه نهاد های نظارتی بنا و چاه عمیقی پای آن حفر می کردند برای تفرج ! 

آقای دادستان ، جناب مدیرکل جهاد آیا می شود قانون حفاظت از اراضی زراعی با همان شدت و در بسیاری از موارد با شدت بیشتری که در مورد اراضی زراعی شمال کشور اجرا می شود در کویر یزد هم اجرا شود ؟؟

چگونه است که بسیاری از دلسوزان کشور معتقد هستند که باید به فوریت زراعت بی حاصل در کویر را متوقف و به داد کمبود آب و فرونشست زمین رسید اما جهاد کشاورزی مهریز همچنان معتقد به حفظ زراعت است ؟! 

زراعت ؟ کدام زراعت ؟ 

با کدام آب ؟ با کدام قنات خشک شده ؟ 

جناب مدیرکل جهاد کشاورزی ، کمی از میز و صندلی نرم و راحت و کولر گازی دفتر خود فاصله گرفته و ببینید همین مردم برای آبیاری چند درختی که در زمین های خود کاشته اند مجبور به خرید و انتقال آب با تانک هستند ! 

اصلا شایسته است به این سوال پاسخ داده شود به جز شهرستان هایی مانند هرات و مروست و قسمت هایی از ابرکوه ، حاصل زراعت در سایر شهرستان ها و یزد چه بوده است و در برابر آب عظیمی که مصرف می شود کجای کار تولید محصول زراعی را گرفته است ؟؟

بر شاخه نشسته اید و بن می برید ؟ 

جناب دادستان مهریز اینکه شما شخصا دستور داده اید و تاکید کرده اید کسی اجر روی اجر نگذارد و تخریب کنید بدون ابلاغ ، بدون حکم ، بدون محاکمه ادعای اداره جهاد مهریز است ! 

اما این سوال مردم است که چرا مستحدثات در اراضی خشک مهریز تخریب می شود ولی ذی نفوذان و منسوبین به برخی نهاد ها می توانند کم آن طرف تر کارهای دیگری بکنند ؟؟

چگونه است که این قانون برای جنگل های هیرکانی و شالیزارهای شمال کشور تعطیل شده و هر روز خبر تخریب و تصرف از آنجا می رسد اما در کویر با مردم همراهی و اغماض نمی شود ؟ 

چگونه است با تجاوز یک امام جمعه به حقوق بیت المال و زمین چهار هزار متری در بهترین نقطه آب و هوایی پایتخت برخورد مومنانه می شود ولی برای چند زمین چند صد متری چند جوان در یک بیابان که با دبه برای آبیاری درختان آن اقدام می کرده اند داغ و درفش به کار می رود ؟؟

القصه اینکه لطفا این کارخانه ناراضی سازی مردم علیه نظام و کشور و انقلاب را تعطیل کرده و مماشات و برخورد مومنانه بفرمایید و در تفسیر و اجرای قانونی حداکثر همراهی با مردم سختکوش کویر ایران را به انجام رسانید 

زیاده جسارت است

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا